Bouwaanvraag tekening |
Reageer
|
| Schrijver | |
joeri
Newbie
Lid geworden: 29 Janauri 2008 Online status: Offline Berichten: 4 |
Plaatsingsopties
Quote Beantwoord
Onderwerp: Bouwaanvraag tekeningGeplaatst op: 29 Janauri 2008 om 17:12 |
|
Heeft er iemand een voorbeeld hoe een tekening er uit moet zien, voor een reguliere bouwaanvraag? Het liefst van een woonhuis (of verbouwing) |
|
![]() |
|
| Tips | |
![]() |
|
Leon
Senior Member
Lid geworden: 12 Janauri 2008 Online status: Offline Berichten: 439 |
Plaatsingsopties
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 29 Janauri 2008 om 19:58 |
|
Ik weet niet vanuit welk standpunt je dit vraagt, ben je student dan zou je hier eens kunnen kijken, deze lijst is behoorlijk uitgebreid. http://www.ekbouwadvies.nl/architecten/bouwproces/chechlistb ouwvergunning.asp Verder staat er op een bouwaanvraagformulier een hele checklist van zaken die je moet aanleveren. Als je op deze link klikt kun je dit formulier als PDF openen: http://www.vrom.nl/get.asp?file=docs/publicaties/7064.pdf&am p;dn=7064&b=vrom Niet alle aan te leveren zaken zijn daadwerkelijke tekeningen, maar het kan wel verhelderend zijn om ze toch op tekening aan te geven. Dit zul je een beetje naar eigen inzicht moeten doen. Vraag je dit als particulier opdrachtgever, dan zou ik je aanraden om contact op te nemen met bijvoorbeeld een architectenbureau. |
|
![]() |
|
joeri
Newbie
Lid geworden: 29 Janauri 2008 Online status: Offline Berichten: 4 |
Plaatsingsopties
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 29 Janauri 2008 om 20:09 |
|
Dank je wel, hier kom ik al een stuk verder mee. Ik ben inderdaad student en zou graag weten hoe zo'n tekening er uit ziet, en aan welke eisen zo'n tekening moet voldoen, wat er op staat. |
|
![]() |
|
Leon
Senior Member
Lid geworden: 12 Janauri 2008 Online status: Offline Berichten: 439 |
Plaatsingsopties
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 30 Janauri 2008 om 11:57 |
|
Je zou eventueel ook naar het gemeentehuis kunnen gaan om daar tekeningen op te vragen van aangevraagde bouwvergunningen. Als er ergens in de buurt een verbouwing is gedaan die aan jouw 'wensen' voldoet dan zou je deze aanvraagstukken kunnen inzien, deze zijn openbaar. Je doet er dan wel goed aan om je hier goed op voor te bereiden, door bijvoorbeeld meerdere projecten (adressen) bij de hand te hebben. Verwacht niet dat zo'n gemeente-ambtenaar op z'n dooie gemakje met jou het hele archief door spit, je moet wel gerichte vragen stellen. Door meerdere bouwaanvragen naast elkaar te leggen, denk ik dat je wel een goed beeld krijgt, zeker in combinatie met de eerder genoemde checklist. Of wellicht kun je een middagje meekijken bij een architectenbureau in de buurt. |
|
![]() |
|
Wouter
Guest Group
|
Plaatsingsopties
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 08 Februari 2010 om 11:15 |
![]() |
|
Reageer
|
| Spring naar forum | Forum rechten ![]() u kunt nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum u kunt antwoorden plaatsen in dit forum u kunt geen berichten verwijderen in dit forum u kunt geen berichten bewerken in dit forum u kunt geen enquêtes creëren in dit forum u kunt geen stemmen in enquêtes in dit forum |